26 سؤال وجواب عن اكتشاف الاعطال فى مولدات الديزل لكل الميكانيكيه

umromostafa

عضو جديد
إنضم
8 يوليو 2009
المشاركات
38
مجموع الإعجابات
1
النقاط
0
الى كل طلبه ميكانيكا قوى والى كل مهندسين الميكانيكا اليكم 26 سؤال عن المولدات والجواب قريبا جدا ان شاء الله وارجو المشاركه فى الجواب عن هذة الاسئله :77::77::77::77::77::77::77::77::77::77:

Engine crankshaft will not turn when start switch is on ?
Engine will not start?
Engine misfire or run rough?
Still at low RPM?
Sudden change in engine RPM?
? Not enough power
Too much vibration ?
Loud combustion noise?
Valve train noise(clicking)
Oil in cooling system ?
Mechanical noise (knock)
Fuel consumption is too high?
Loud valve train noise?
Too much valve lash
Oil at exhaust
Little or no valve lash ?
Engine has early wear
Coolant in lubricant oil
Too much black or gray smoke ?
Too much white or blue smoke ?
Low oil pressure
Too much lubrication oil
Coolant is very hot
Exhaust temperature is very high
Starting motor does not turn
Alternator gives no charge
 

مواضيع مماثلة

ashigalhoor

عضو
إنضم
23 يناير 2009
المشاركات
73
مجموع الإعجابات
1
النقاط
8
منتظرين الاجابة ومشكور مقدما على الجهد
 

Engineerbadr

عضو جديد
إنضم
31 أغسطس 2010
المشاركات
32
مجموع الإعجابات
0
النقاط
0
فين الاجابات لو سمحت ياهندسه
 

نصرت عمران

عضو جديد
إنضم
23 فبراير 2008
المشاركات
12
مجموع الإعجابات
0
النقاط
0
Adjust governor linkage to rest against the high idle stop when accelerator pedal is depressed.
Adjust high idle rpm with adjustment screw
الجواب بخصوص ال RMP LOW
 

نصرت عمران

عضو جديد
إنضم
23 فبراير 2008
المشاركات
12
مجموع الإعجابات
0
النقاط
0
Coolant in lubricant oil
في عده اسباب واحدها وجود تسريب في OIL COOLER
 

نصرت عمران

عضو جديد
إنضم
23 فبراير 2008
المشاركات
12
مجموع الإعجابات
0
النقاط
0
Too much black or gray smoke
الاحتراق غير جيد بسبب عدم وجود كميه كافية من الهواء فيرجى فحص منظومه الهواء بالكامل
 
أعلى